آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

محروقی درآرزوی لیگ برتری شدن

  • کد خبر: ۱۶۸۸۳۶
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
محروقی درآرزوی لیگ برتری شدن
گفتگو با احسان محروقی بازیکن مشهدی تیم داماش گیلان که با این تیم به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کرد.

می‌گوید همان‌‎قدر که فصل قبل در مشهد و با پیراهن پیام گل‌زنی کرد، این فصل موقعیت‌هایش در داماش با بدشانسی به تیرک چپ و راست دروازه خورده است. مهاجم مشهدی داماش که ابتدای فصل با دعوت اکبر میثاقیان به داماش گیلان رفت تا مسیر ترقی را طی کند، حالا با این تیم لیگ‌یکی شده است و با توجه به قراردادی که با این تیم گیلانی دارد، فصل بعد می‌تواند یک سطح بالاتر در فوتبال ایران را تجربه کند.

احسان محروقی، مهاجم مشهدی داماش گیلان، در جریان این فصل فوتبالی در لیگ دسته‌دوم برای این تیم خوش درخشید و در مسیر صعودشان به لیگ دسته‌اول فوتبال نقش بسزایی ایفا کرد. محروقی در گفتگو با شهرآراورزشی از فصل رؤیایی‌اش می‌گوید؛ فصلی که او را به یک سطح بالاتر در فوتبال ایران رساند.

از کودکی‌ات شروع کنیم؛ بچه کدام محله مشهد هستی؟

۲۴ سال سن دارم و بچه محله دستغیب مشهد هستم. قبل از فوتبال هم ورزش می‌کردم و تکواندوکار بودم.

چه شد که تکواندو را رها کردی و به سمت فوتبال آمدی؟

هفت سال تکواندو کار کردم و حتی تا انتخابی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان هم پیش رفتم، اما آنجا با مصدومیتی روبه‌رو شدم و این رشته را کنار گذاشتم. دوستانم می‌گفتند تو استعداد فوتبال داری و این شد که به سمت فوتبال کشیده شدم.

فوتبالت را از کدام باشگاه مشهدی آغاز کردی؟

فوتبالم را از باشگاه غدیر مشهد و زیر نظر حسین رضاییان آغاز کردم. در لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور برای تیم‌های آسمان مشهد، پارک‌آبی ایرانیان مشهد، نگین ابومسلم مشهد و قدوسی کیش بازی کردم و پارسال هم در تیم پیام توس در لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور به میدان رفتم.

از فصلی که در تیم شهرت، پیام، بازی کردی، بگو. چطور بود؟

در پیام ابتدا محمد بابایی به من اعتماد کرد و مرا به کار گرفت. آن تیم تمام‌بومی بود و بعد‌ها رفته‌رفته چند بازیکن غیربومی به تیم اضافه شد. فصل را رؤیایی شروع کردیم، اما مشکلات مالی دامن‌گیرمان بود؛ مسئله‌ای که تأثیرگذار بود.

در پیام چند گل زدی؟

من در پیام ۱۰ بار گل‌زنی کردم و سه بار توانستم برای تیمم پنالتی بگیرم؛ و بعد از انحلال پیام، این فصل به داماش گیلان آمدی.
بله. ابتدای فصل اکبر میثاقیان مرا به داماش برد و در این تیم هم وضع خوبی داشتم. خوشبختانه در دومین فصل حضورم در لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور توانستم با داماش به لیگ دسته‌اول صعود کنم. این فصل برای داماش از ۲۶ بازی، در بیست بازی حاضر بودم که چهارده‌پانزده بازی ثابت بودم و در دیگربازی‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمدم. در داماش بیش از آنکه گل بزنم، تیر دروازه زدم و از این حیث فصل جالبی داشتم. چهاربار توپ‌هایم به تیر دروازه خورد و بازی با شهرداری بم هم یک گل سالم زدم که متأسفانه داور آفساید گرفت.

یک گل مهم در جام‌حذفی زدی که آن هم پرپر شد.

بازی با فولاد هرمزگان گل پیروزی تیم را در دقیقه ۸۹ به ثمر رساندم و توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم، اما متأسفانه بنا به صلاحدید باشگاه و به‌دلیل تمرکز بیشتر روی مسابقات لیگ ۲، داماش از ادامه حضور در جام‌حذفی انصراف داد.

در داماش، هم با اکبر میثاقیان و هم با فرشاد پیوس کار کردی. کارکردن با آن‌ها چطور بود؟

هرکدام از این دو تن شخصیت خاص خود را داشتند و من از آن‌ها چیز‌های زیادی یاد گرفتم. اکبر میثاقیان به من جدی‌بودن را یاد داد. همان‌طور که همه می‌دانند، میثاقیان مربی جدی‌ای است و سر تمرین دوست ندارد کسی شوخی و خنده کند و می‌گوید دوست دارد تنهاچیزی که از او یاد می‌گیریم و بعد‌ها آن را به خاطر می‌آوریم، جدی‌بودن باشد. میثاقیان همیشه می‌گفت در کارهایتان جدی باشید. فرشاد پیوس هم مربی باشخصیت و متینی بود. از او ادب و متانت را یاد گفتم. پیوس از حیث روحی‌وروانی خیلی به تیم کمک می‌کرد.

فکر می‌کنی تغییر مربی به تیم داماش کمک کرد؟

مدیران باشگاه در آن مقطع احساس کردند با این تغییر شوک مثبتی به تیم وارد می‌شود و این اتفاق رخ داد. فرشاد پیوس هم در ادامه روند خوب میثاقیان در هفت بازی پنج برد، یک تساوی و فقط یک شکست را در کارنامه داشت و خوشبختانه توانستیم لیگ‌یکی شویم.

قراردادت با داماش چند فصل است؟

قراردادم با داماش دوساله است و هنوز یک فصل دیگر در خدمت این تیم هستم.

برنامه‌هایت برای آینده فوتبالی‌ات چیست؟

واقعیت آن است که دوست دارم از لیگ یک به لیگ‌برتر صعود کنیم و بتوانم به لیگ‌برتر برسم و یکی‌یکی پله‌های ترقی را طی کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->